"كرونا" ضعيف شده است؟

۹ بازديد

 درباره برخي شايعات مبني بر ضعيف شدن و از بين رفتن كرونا طي دو ماه آينده، گفت: طبق اعلام دبير كل سازمان بهداشت جهاني ما نمي توانيم براي پايان اپيدمي كرونا تاريخي را تعيين كنيم.

دكتر مسعود مرداني در گفت وگو با ايسنا، افزود: بايد توجه كرد كه برخوردهاي تمامي كشورها با اپيدمي كرونا متفاوت است. در حال حاضر اقداماتي كه در آمريكا انجام مي شود با اقدامات كشورهاي اروپايي براي كرونا كاملا متفاوت است. بسياري از كشورهاي اروپايي مانند ايتاليا و اسپانيا بازگشايي انجام دادند، در حالي كه برخي كشورها همچنان قرنطينه مي كنند.

كرونا تا ابد با ما مي ماند

مرداني با بيان اينكه كرونا تا ابد با ما مي ماند، گفت: اتفاقي كه خواهد افتاد، كنترل بيماري است و كنترل بيماري زماني رخ مي دهد كه ۳۰ تا ۷۰ درصد جمعيت در معرض خطر در دنيا به اين ويروس مبتلا شوند و بهبود يابند، كه در اين صورت ديگر مبتلا نمي شوند. البته مواردي از ابتلاي مجدد گزارش شده است، اما ميزان آن بسيار كم است. در اين زمان است كه مي توان گفت بيماري كنترل شده است، اما پاياني براي اپيدمي وجود ندارد و ممكن است در زمستان بيماري مانند آنفلوآنزا، سرماخوردگي و ... وجود داشته باشد.

اين متخصص عفوني درباره كاهش مرگ و مير ناشي از كرونا در فروردين ماه به بعد، گفت: يكي از دلايل اين موضوع اين است كه موارد جديد بروز كوويد-۱۹ به طور كلي كاهش يافته است. به طوري كه در حال حاضر در مطب من از ۴۰ بيماري كه مراجعه مي كنند، دو تا سه نفر مورد جديد كرونايي وجود دارد. در حالي كه پيش از اين ۲۰ تا ۳۰ مورد جديد شناسايي مي شد. بنابراين وقتي بروز موارد جديد بيماري كاهش يابد، ميزان موارد بستري، انتقال به آي سي يو و در نهايت مرگ و مير كاهش مي يابد. اگر بروز موارد جديد مجددا افزايش يابد، مرگ و مير هم افزايش خواهد يافت.

مرداني با بيان اينكه در حال حاضر بيش از ۳۰۰۰ بيمار كرونايي در آي سي يو بيمارستان ها داريم كه متاسفانه نيمي از اين افراد احتمال مرگ و مير دارند، گفت: طبق تجربيات ما ۵۰ درصد از بيماراني كه در آي سي يو بستري مي شوند، از بين مي روند. البته خوشبختانه ميزان ورودي بيماران به بيمارستان ها كاهش يافته و اگر اين روند ادامه يابد، مي توان گفت كه ميزان مرگ و ميرمان در ماه آينده بسيار كمتر خواهد شد.

وي درباره آخرين پيگيري ها براي درمان كرونا نيز گفت: تاكنون هنوز درمان انتخابي براي ويروس كرونا در دنيا ارائه نشده است و تمام داروهايي كه مورد استفاده قرار مي‌گيرند، به نوعي ممكن است ويروس را تحت كنترل قرار دهند، اما درمان انتخابي و قطعي محسوب نمي‌شوند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.