راه اندازي 40 خط توليد ماسك

۶۹ بازديد

معاون علمي و فناوري رييس جمهوري با بيان اينكه كارهاي بزرگي در حوزه مقابله با كرونا صورت گرفته اظهار داشت: در حوزه هايي از جمله مواد ضدعفوني نيز كارهاي خوبي صورت گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين بخش به خوبي عمل كرده است.

به گزارش جماران؛ معاون علمي و فناوري رييس جمهوري گفت: طي ۲۰ روز آينده ۴۰ خط توليد ماسك به ظرفيت توليد كشور افزوده مي شود.

سورنا ستاري روز شنبه در حاشيه راه اندازي نخستين خط توليد كيت سرولوژي كرونا در شهرك صنعتي بهارستان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اتفاق هاي خوبي در تمام زمينه ها صورت گرفته كه بدون حمايت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي رسيدن به آن ممكن نبود.

وي اضافه كرد: اين روزها نيز كادر درمان در خط حمله قرار دارند و ما به عنوان پشتيبان هستيم و  كمك مي كنيم تا شركت ها پا گرفته و بتوانند نيازهاي كادر درمان و سيستم پزشكي كشور را تامين كنند.

ستاري گفت: خوشحاليم كه اين اكوسيستم فعال را در شركت هاي دانش بنيان داريم كه محصولاتي با مقياس هاي انبوه و استانداردهاي بين المللي مي توانند توليد وعرضه كنند.

وي با بيان اينكه كارهاي بزرگي در حوزه مقابله با كرونا صورت گرفته اظهار داشت: در حوزه هايي از جمله مواد ضدعفوني نيز كارهاي خوبي صورت گرفته و وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين بخش به خوبي عمل كرده است. 

وي افزود: در بخش تجهيزات پزشكي روزي ۴۰ ونتيلاتور پيشرفته در داخل كشور ساخته مي شود، اين در حالي است كه بسياري از كشورها مشكل ونتيلاتور دارند و ۲ شركت سازنده اين دستگاه ها  تا قبل از بحران كرونا، تجهيزات شان را به اروپا نيز صادر مي كردند.

ستاري گفت: در بخش هايي از جمله سي تي اسكن، طي يك تا يك ماه و نيم گذشته تعداد قابل توجهي از اين دستگاه ها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تحويل داده شده و تجهيزات مربوط به اتاق آي.سي .يو و احيا نيز در داخل كشور ساخته مي شود.

وي با بيان اينكه ۹۸ درصد داروها در داخل كشور توليد مي شود افزود: براي توليد محدوديتي نداشته ايم و بحثي نيز براي واردات به صورت انبوه نبوده چرا كه شركت هاي داخل هر داروي جديدي كه كميته علمي تصويب كند كه براي مقابله با كرونا كارايي دارند، ظرف يك هفته تا ۱۰ روز مي توانند داخلي سازي كنند.

معاون علمي و فناوري رييس جمهوري در ادامه با اشاره به اينكه ايران در حوزه بيوتك زبانزد است خاطر نشان كرد: بزرگ ترين شركت هاي بيوتكنولوژي را در منطقه داريم و در خاورميانه بي رقيب هستيم، در كشور همسايه تركيه يك داروي بيوتك نداريم، اين در حالي است كه در كشور ما بيش از ۲۴ داروي بيوتك توليد مي شود.

وي در ادامه با اشاره به توليد بيش از ۱۰۰ هزار كيت تشخيص كرونا در هفته در كشور گفت: ۳ نوع كيت به توليد انبوه رسيده يكي كيت هاي تشخيص كرونا و ديگري كيت هايي است كه مشخص مي كند كه چه كساتي پيش از اين مبتلا بودند حتي افرادي كه هيچ علامتي نداشتند كه ماهي هشت ميليون تست مي توانند انجام بدهند.

ستاري گفت: بخشي از شركت هاي ما نيز در حوزه كيت هاي استخراج كار مي كنند كه به توليد انبوه رساندند و اين سه نوع كيت در داخل كشور به توليد انبوه رسيده و نيازمندي كل كشور و نيازمندي صادرات را مي تواند تامين كند.

وي با بيان اينكه اين  اتفاق بزرگي براي كشور است افزود: با اضافه شدن مابقي شركت هاي دانش بنياني كه در اين حوزه در حال كار كردن هستند، مي توانيم يكي از صادر كنندگان جدي انواع كيت هاي تشخيص كرونا در انواع مختلف باشيم.

ستاري ادامه داد: مي توان ادعا داشت كه محصولي وجود ندارد كه در داخل آن را نسازيم، چه در حوزه تجهيزات پزشكي، تجهيزات اتاق عمل، تجهيزات آي سي يو و انواع تجهيزاتي كه به درد مقابله با كرونا مي خورد، خطوط توليد ماسك، بحث هاي ضدعفوني و كيت هاي تشخيص در تمام اين حوزه ها در داخل كشور رويدادهاي بسيار خوبي داشتيم.

وي با بيان اينكه ۶ شركت تائيديه هاي مربوطه را براي توليد كيت هاي كرونا اخذ كردند گفت: البته اين كيت ها انواع مختلفي دارد كه بزرگ ترين شركتي كه در حال كار كردن است شركت پيشتاز طب  است.

ستاري افزود: در بخش هايي از جمله تجهيزات پزشكي و هوش مصنوعي نيز اتفاق هاي خوبي رخ داده و اميدواريم تمام اينها مقدمه اي باشد براي اينكه به اين باور برسيم كه اكوسيستم فعال در حوزه بيوتك و حوزه هاي ديگر داشته باشيم تا در يك چنين بحران هايي به سرعت وارد عمل شده و بتوانند نيازهاي كشور را برطرف كنند.

وي ادامه داد: امروز مهم اين است كه شركت هايي داريم كه زماني كه با يك رويداد جديد كه در دنيا نيز تازگي دارد، مواجه مي شوند در اين سطح از فناوري قرار دارند كه رويداد را بتوانند تشخيص، مدل سازي، طراحي  و به توليد انبوه برسانند و

اين مساله اي است كه در تمام صنايع به آن نياز داريم.

راه اندازي 40 خط توليد ماسك

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.